Lezing Paul Abels in Gouds museum

Op 18 december a.s. geeft Paul Abels een lezing over de Katholieke Kerk in Gouda. De portretten van Peter Simpernel, grondlegger van de Sint Josephkerk, en het Klopje Anna van Geffe zijn langdurige in bruikleen gegeven aan het Museum Gouda door het bisdom Roitterdam. Na het besluit van de  parochie heeft het Bisdom de bruikleengeving van deze twee portretten aan het museum Gouda onlangs goedgekeurd. Zo maken ze voortaan in betere condities deel uit van de verzameling van onze katholieke erfschat in het museum.

Reden om wat langer stil te staan bij deze bijzondere personen. Hun portretten hingen in de secretariaatsruimte op het Aalberseplein in Gouda. “Wij zijn heel blij dat het museum Gouda ons heeft uitgenodigd een bijeenkomst te organiseren voor alle geïnteresseerden waarbij de parochianen vrij toegang hebben.”
Parochiaan en kerkhistoricus Paul Abels zal  bij gelegenheid van de overdracht een inleiding houden over  Katholisme in Gouda en de betekenis van de geportretteerden in hun tijd.

De bijeenkomst is op 18 december van 16.00 – 17.00 uur in het museum Gouda, Oosthaven, Gouda.