Maria – Domestica

Op woensdag 29 januari 2020 20:30 uur in de Laurenskerk Rotterdam.

De Heilige Maagd Maria inspireerde tot talloze kunstuitingen. Geen vrouw is zo vaak bezongen als zij. Wat is haar betekenis als meest aanbeden Heilige vrouw? Welke positie nemen vrouwen in binnen het geloof?

Domestica Rotterdam laat zich voor dit verhalende concert samen met de Laurenscantorij inspireren door Maria.

Met trots presenteren we het thema voor onze nieuwe serie verhalende concerten aan: VROUWEN.

Ondanks de toenemende aandacht voor vrouwen in onze maatschappij en in de kunsten, is het onthutsend hoe weinig er eigenlijk bekend is over de bijdrage van vrouwen. Daarom gaan wij het hele seizoen 2019-2020 muziek en verhalen van vrouwen centraal stellen. En niet alleen in onze verhalende concertserie in de Laurenskerk Rotterdam. Op zondag 22 september 2019 in de Fenix Music Factory brengen wij een ode aan Clara Schumann.