Marktconcert met samenspel op orgel en piano

Ook het Marktconcert in Open Hof op woensdagmorgen 9 december heeft een aangepast programma. Geen Seniorenkoor en orkest, wel organiste Cora Mulder en pianist Willem Blonk. Cora begint pakkend met Bachs Preludium en Fuga in G BWV 541. Willem speelde dit Beethovenjaar in Open Hof nog niet de ‘Sonate Pathétique’, opus 13.

Deze geliefde sonate brengt hij nu tot klinken. Verder schreef hij een bewerking in vier deeltjes voor orgel en piano van het kerstlied ‘Gabriel’s Message’, onder de titel ‘Most highly favoured Lady’. Overigens staat het lied nu ook in het Liedboek (443). Zo is er in deze première toch samenspel te beluisteren! Er mag weer publiek bij het concert zijn, meldt u zich aan bij Nico Hof: nhof@chello.nl, tel. 010 4551452. Verder is het concert te zien op KerkTV: https://kerkdienstgemist.nl/stations/517 Het concert begint om 11.00 uur, welkom!