Marktgesprek ‘glas in lood’

De onderwerpen voor het marktgesprek ontleent men aan het blad ‘Open Deur’ (zie ook: www.open-deur.nl). Deze keer gaat het over ‘glas in lood’. Het is een kunstvorm die nauw met de kerk is verbonden. Veel is er te bewonderen in oude kathedralen, maar ook in onze Open Hofkerk. Het glas in lood komt tot leven als er licht doorheen valt. Dan ontstaat een spel van kleuren met soms een onaardse glans, met daarbij een tegenstelling tussen de breekbare, doorschijnende, kleurige stukken glas gevat in de stevige donkere lijnen van het lood. Voor ieder is een ‘Open Deur’ beschikbaar, zodat men aan de hand van teksten en prachtige foto’s hierover met elkaar van gedachten kunnen wisselen.

Wilt u meedoen? U bent van harte welkom op woensdag 17
november in Open Hof. Het gesprek begint om 10.00 uur en duurt ruim een uur. Hesseplaats 441, 3069 EA Rotterdam Ommoord