Marktgesprek over ‘een rechtvaardige onder de volkeren’

Dit jaar is het 75 jaar geleden dat de 2e wereldoorlog werd beëindigd. Dat wordt op velen plaatsen en manieren uitvoerig herdacht. Daarnaast is de aandacht ook gericht op een bijzondere persoon die net voor het einde van de oorlog werd vermoord, nl. Dietrich Bonhoeffer. Deze ‘pastor, martelaar, profeet, spion’ had al vroeg door wat Hitler in de zin had.

Een goede Duitser die in verzet kwam vanuit zijn geloof in Christus. Op woensdag 18 maart is er een nadere kennismaking met hem in de Open Hof kerk in Rotterdam. Bidden en gerechtigheid doen. Dat was wat christenen te doen stond, vond de Duitse theoloog en predikant Dietrich Bonhoeffer. Zelf heeft hij dat in ieder geval gedaan. Als er iemand was die ‘deed wat hij predikte’ was hij het wel.

Al kijkend, lezend, luisterend en/of pratend is het blad onze leidraad. Zoals altijd de moeite waard! Vooraf drinkt men een kopje thee/koffie. Ieder is van harte welkom op woensdag 18 maart in Open Hof. Het gesprek begint om 10.00 uur en duurt ruim een uur.

Open Hof kerk, Hesseplaats 441, 3069 EA Rotterdam