Martin Mans bespeelt orgel Breepleinkerk

Vanavond om 20:00 uur kunt u Martin Mans via een livestream het orgel van de Rotterdamse Breepleinkerk zien bespelen, het miniconcert zal in het teken van Passie & Pasen staan.

Martin Mans ontving op zevenjarige leeftijd zijn eerste orgellessen. Elf jaar oud begon hij met het begeleiden van koren en op zijn twaalfde werd hij kerkorganist in zijn geboorteplaats. In deze periode schreef hij diverse orgelconcoursen op zijn naam. Op veertienjarige leeftijd speelde hij voor het eerst orgel voor de NCRV-radio. Ook bekwaamde hij zich in koordirectie.

Zijn eerste Cd met orgelimprovisaties werd met ‘goud' bekroond. Voor de verkoop van meer dan 50.000 exemplaren van het album ‘Christmas Carols' ontving hij een platina Cd. In de loop der jaren werkte Mans mee aan meer dan 400 cd-opnamen. Ook maakte hij diverse dvd's. Per jaar geeft hij zo'n 200 concerten. Buitenlandse concertreizen voerden hem door Europa, Canada, Amerika, Australië en Zuid-Afrika. Regelmatig treedt hij op voor radio en TV in het programma ‘Nederland Zingt’.