Messiah the Musical

Gospelkoor Relight uit Poortugaal heeft het nieuwe werk van Tore W. Aas – Messiah the Musical – opgepakt en ingestudeerd. Op 7 maart voeren zij deze opnieuw uit in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel en zetten daarbij een compleet plaatje neer met zang, beeld, licht en geluid. Het verhaal van Messiah – het leven van Jezus op aarde – vanaf het begin tot aan Zijn lijden en sterven en hemelvaart. De Engelstalige liederen worden op sprekende wijze neergezet en de Nederlandse verhaallijn maakt het compleet.

Gospelgroep Relight uit Poortugaal bestaat inmiddels ruim 30 jaar. In 1984 zijn we begonnen als jongerenkoor – een gezamenlijk initiatief van de Hervormde en Gereformeerde Kerken uit Poortugaal. Relight staat – vrij vertaald – voor het vuur opnieuw aansteken. "Wij hopen door ons zingen het vuur in mensen aan te wakkeren en brandende te houden, zodat het licht van Christus feller mag gaan schijnen. Ons repertoire is erg divers. We zingen graag swingende gospelmuziek, maar presenteren ook rustige ballads en a capella-songs. De nummers zijn altijd meerstemmig en solisten komen uit ons eigen koor."