Oecumenische Marathonkerkdienst

De 43e NN Marathon Rotterdam gaat op zondag 14 april a.s. van start. Aan de vooravond daarvan, op zaterdag 13 april om 19.00 uur wordt er in de Citykerk Het Steiger, Hang 18, Rotterdam weer een oecumenische Marathonkerkdienst gehouden. De dienst is ook omschreven als een ‘spirituele warming up’ en biedt iedere loper of supporter van binnen en buiten de stad een moment van bezinning, voorafgaand aan het grootse sportfeest van de volgende dag. De dienst is uiteraard voor iedereen toegankelijk, maar wel gericht op lopers en hun supporters van de NN Marathon Rotterdam en belangstellenden.

De dienst zal internationaal georiënteerd zijn, zodat ook buitenlandse deelnemers de dienst kunnen volgen en maakt onderdeel uit van het hele marathonprogramma in het marathonweekend. De dienst wordt geleid door de pastores Gerda Martens, die ook zelf de marathon liep, en ex-marathonloper Guus Koelman. Medewerking verleent het Koor Hemelsbreed uit Rotterdam onder leiding van Willem Blonk. Na afloop is er gelegenheid ook iets te drinken: koffie, thee of fris. Dé plek om elkaar verder te ontmoeten, verwachtingen en loopervaringen uit te wisselen. Voor een echt goede voorbereiding kan deze dienst natuurlijk niet worden gemist!