Oefenen in Discipelschap

Na de zomervakantie wil men in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel het kerkelijk seizoen starten met een gemeenteproject ‘Oefenen in Discipelschap’. Om met elkaar een nieuwe impuls te geven aan het gemeenteleven en om elkaar te ontmoeten rondom dit thema.

Het thema is ontleend aan het boekje Oefenen in Discipelschap van James Kennedy. Ieder thema van het project zal in de zondagse kerkdienst ingeleid worden. De kinderen gaan er mee aan de slag in de Bijbelklas, voor jongeren zoekt men concrete werkvormen en voor de volwassenen zullen bij iedere dienst verwerkingsbladen beschikbaar zijn. Deze verwerkingsbladen kunnen gebruikt worden op groepsbijeenkomsten die de hele week door gehouden worden. Zo willen ze op een inhoudelijk en creatieve manier een tijd lang als gemeente bezig zijn rondom het thema: leerling zijn van Jezus.

Op de startzondag van 8 september zal het gemeenteproject geïntroduceerd worden. Daarna is er een aantal weken gelegenheid om jezelf in te schrijven voor deelname aan één van de groepen. Ze zoeken met elkaar het verdiepende gesprek, maar ook de gezellige ontmoeting. Daarom kent het programma ook creatieve werkvormen en een slotfestijn. De data:

Onderwerp

8 september

Startzondag -  de geur van Christus

29 september

Start  project - Waaraan herken je een christen?

6 oktober

Lijken op Jezus

13 oktober

Groeien in het goede leven