Online workshop ‘de veerkracht van de kerk’

Schrijf je in voor de gratis Tear online workshops en krijg daarnaast toegang tot tal van inspirerende artikelen, interviews en podcasts. Ontdek hoe jij en je kerk een bron van hoop en verandering kunnen zijn. Dichtbij, in je eigen buurt.

Bij Tear geloven ze in de kracht van de kerk. In de maanden oktober en november gaan ze aan de hand van drie thema's en workshops graag met jou op zoek naar de veerkracht van de kerk. Hoe ziet een veerkrachtige kerk eruit? Wat is de basis en hoe breng je hoop en herstel in de praktijk?

5 oktober van 20.00 - 21.30 uur | Workshop 1: Kerk met beide benen in de buurt
Door Jurjen ten Brinke, Theodoor Meedendorp en Moses Alagbe
De rol van de kerk in de samenleving is niet vanzelfsprekend en zeker nu zoeken veel kerken hoe ze daar invulling aan kunnen geven. In deze workshop ga je in gesprek over hoe je aan kunt sluiten bij Gods plan van hoop en herstel in jouw omgeving. De workshop zal bestaan uit plenaire en interactieve gedeelten. Het interactieve deel kan zowel in een nederlandstalige als engelstalige groep.

19 oktober van 20.00 - 21.30 uur | Workshop 2: Duurzaam Denken en Doen in de Kerk
Door Annemarthe Westerbeek
Wat betekent dan het woord ‘duurzaam’ in kerk zijn? Welke relatie hebben zorgen voor elkaar en zorgen voor de schepping? En hoe stimuleer je je eigen gemeente om duurzaamheid meer te laten zijn dan zonnepanelen op het dak? Samen ontdekken we in deze workshop op welke manier jij kan bijdragen aan een duurzame samenleving, samen met jouw kerk in je eigen omgeving.

9 november van 20.00 – 21.30 | Workshop 3: Durven dromen - De kerk als kiem van Gods nieuwe wereld
Door Dorina Nauta
Deze tijd laat ons zien dat er in korte tijd veel kan veranderen: in negatieve zin, maar er zijn ook hoopvolle veranderingen. God werkt aan een nieuwe wereld en wij mogen meewerken in zijn plan. Zien we al kiemblaadjes van die nieuwe wereld en hoe veerkrachtig is onze hoop?