Ontmoetingsmiddag geüniformeerden

'Geestelijke verzorging bij de geüniformeerden' (defensie en politie)

Na een langdurige onderbreking door het coronavirus, is men blij dat ze u weer kunnen uitnodigen voor een ontmoetingsmiddag.

Hoe is het met de geestelijke verzorging vanwege de kerk in de krijgsmacht en bij de nationale politie? Op deze vraag zal predikant ds. Wim in ’t Hout vanmiddag uitgebreid ingaan. Voorheen deed hij als geestelijk verzorger zijn werk binnen de ´subcultuur´ van het leger én binnen de organisatie van de politie, heden ten dage ´nationale politie´ genoemd. Hij wil door middel van beelden en verhalen deze categoriale zielzorg vanwege de kerk dichter bij ons proberen te brengen.

Aangezien de militaire samenleving zo´n aparte wereld is (en voor sommigen de politie-organisatie ook op enige afstand staat), en je die uit ervaring moet kennen om dit werk een beetje te begrijpen, is het volkomen logisch dat velen niet weten wat ze zich hierbij moeten voorstellen, ook al is het optreden van leger en politie in toenemende mate meer en meer in het nieuws geweest.

Deze middag wordt gehouden in kerkgebouw Open Hof, Hesseplaats 441 in Rotterdam-Ommoord. De inloop is om 14.30 uur met een kopje thee of koffie; om 14.45 uur begint de presentatie en de middag eindigt om ongeveer 16.30 uur. De toegang is gratis.

Het belooft een heel interessante middag te worden waarop we velen van u hopen te verwelkomen!