Oogstfeest Zevenhuizen

Zaterdag 2 september is weer het jaarlijkse oogstfeest in Zevenhuizen. Ook in en om de Hervormde dorpskerk is van alles te doen: er staan diverse marktkramen, er is springkussen met glijbaan voor de kinderen. Ook wordt er een gezellig terras gecreëerd waar een hapje en drankje is en de kerk is open voor belangstellenden. Hier zullen er onder andere diverse miniconcertjes gehouden worden .

Het goede doel waar de opbrengst van de activiteiten en verkoop naartoe gaat, is de Zonnebloem. Deze stichting biedt mensen met een lichamelijke beperking die moeite hebben met de gewone dagelijkse dingen. De vrijwilligers van De Zonnebloem nemen deze mensen mee en helpen hen met  contacten leggen, brengen gezelligheid en organiseren activiteiten. Zo zorgen zij ervoor dat de gasten van De Zonnebloem niet in een sociaal isolement komen. Ook in Zevenhuizen en Moerkapelle is De Zonnebloem actief voor een groep van ongeveer vijftig mensen.