Open kerk

Ds. Verschoor en Treep schreven in het nieuwste nummer van het kerkblad ‘Over en Weer’ over kerk zijn in corona tijd. “Bij de verbouwing van ons kerkgebouw vonden we het belangrijk dat het een ‘open kerk’ zou worden. Toegankelijk, een plek waar je welkom bent en je thuis kunt voelen.

Grote ramen en een glazen wand waardoor je in de kerkzaal kunt kijken. Deze COVID-19-tijd staat haaks op de manier waarop wij kerk willen zijn. Gedwongen door een virus is het gebouw alleen open voor een kleine groep mensen op de zondagmorgen. Je moet je aanmelden voor de dienst en na de dienst snel weer weg. Koffiedrinken en elkaar ontmoeten, even bijpraten, het kan niet.

We merken dat mensen elkaar missen, maar het ook missen om even uit de alledaagse werkelijkheid naar een plek toe te gaan om stil te worden voor God. Dat is de reden dat we de kerk opendoen op donderdagmorgen van 10.00 uur tot 12.00 uur. Met inachtneming van alle regels van afstand e.d. kan iemand even gaan zitten voor stilte/gebed en is er een predikant beschikbaar voor een gesprek.  Vanaf donderdag 19 november bent u van harte welkom”