Orgelconcert met Marc Schippers, Toon IJzerman en Wouter van der Wilt

De concertlocatie is de Hoflaankerk in Rotterdam-Kralingen. Een monumentale Waterstaatskerk, ingewijd op 26 december 1842. Van binnen een lichte, ruime, plezierig aandoende kerk met prima zitplaatsen en daarnaast ook nog de oude kerkbanken. Met in de tuin staat een replica van het oudste ANWB verkeersbord, hier geplaatst op 26 oktober 1894.

De klank van het geroemde Van Vulpen orgel en de uitstekende akoestiek maken een bezoek aan één van onze concerten zeer de moeite waard evenals de architectuur van de kerk. De organist ziet u via twee duidelijke beeldschermen aan het werk, waarbij ook het pedaal goed in beeld is en indien nodig wordt de kerk verwarmd.

Het programma is opgebouwd rondom leermeesters van Bach (Buxtehude en Böhm) en leerlingen (o.a. C.P.E. Bach, J.L.Krebs, Homilius en Kittel).

Uitgevoerd worden werken van:
Buxtehude, de Toccata in d (BuxWV 155),
Böhm, variaties over ‘Wer nur den lieben Gott lässt walten’,
Bach, 4e triosonate,
Krebs grote Praeludium und Fuge in G,
C.P.E. Bach, Sonate in G.

Op zaterdag 28 september 20.00 uur.