Orgelconcert Peter Wildeman in Dorpskerk te Zevenhuizen

Peter Wildeman geeft op zaterdag 16 september om 20.00 uur een concert op het orgel van de Hervormde Dorpskerk in Zevenhuizen. Dit bijzondere orgel heeft een warme en karaktervolle klank en is (vermoedelijk) gebouwd door Wander Beekes.
Peter Wildeman (1972) begon zijn orgellessen op 7-jarige leeftijd. Na de lagere school werd hij al begeleider bij diverse koren. Op de Schumann-Academie in Amsterdam kreeg zijn ontwikkeling een verdieping. Hij werd aangenomen als kerkorganist in de Gereformeerde Gemeente te Lisse. Vanaf zijn 20e dirigeert hij diverse koren. Peter is nu kerkorganist in de Ger. Gemeente van Tholen. Hij geeft jaarlijks een groot aantal internationale concerten.

Op het programma staan werken van enkele bekende orgelcomponisten en een aantal bewerkingen van Peter Wildeman zelf. Het concert wordt georganiseerd door de Stichting Orgelcultuur Zuidplas. Toegang: € 10,- Kinderen t/m 12 jaar € 5,-