Orgelconcert René Troost

Orgelconcert donderdag 9 december

Veel meer dan een schrale troost…

Geen koffie, soep of broodjes, wel een QR-coronacheck en mondkapje op tot u zit - je moet wat over hebben voor een heus orgelconcert! Maar het kan!!!

De hoogste tijd dat het Leeflangorgel in de kerk van St. Paulus’ Bekering weer ‘ns een hoofdrol vervult, dit keer bespeeld door organist René Troost. René (1984) heeft lessen gevolgd bij Jos Vogel, Margreeth Chr. de Jong, Jan Wisse en Bram Beekman. Hij is als organist verbonden aan de Ter Hoogekerk te Middelburg. Daarnaast speelt René klavecimbel.

René Troost heeft een gevarieerd programma voorbereid: dansmuziek uit de 16e eeuw; een Toccata van J. Pzn Sweelinck (in het Sweelinckjaar 1621-2021); van Bach speelt hij o.a. Nun komm, der Heiden Heiland (Advent); voorts twaalf fantasiewerken van zijn docente M.Chr. de Jong (1961).

Het programma begint om 12:30 uur. Inloop vanaf 12:00 uur, einde ca 13:15 uur. Als gebruikelijk is de toegang vrij, na afloop deurcollecte-op-afstand.

Men is (met instemming van de locatieraad) gehouden aan de huidige coronaspelregels en dat betekent:
- neem uw corona QR-code plus legitimatie mee;
- u krijgt een zitplaats toegewezen (max 75 personen);
- zorg dat u uiterlijk 12:30 uur op uw plek zit (dan kan het mondkapje af);
- er is geen catering (neem gerust uw eigen broodje mee);
- aanmelden is niet nodig.

St. Paulus’ Bekering, Merellaan 352, Capelle aan den IJssel