Orgeldag in Pauluskerk

Muzikale ontmoetingen overbruggen de afstand die wij thans tot elkaar moeten nemen – ze verbinden en bereiken het hart.

Het gaat er eindelijk weer van komen, een concert op het Leeflang-orgel in de St Paulus’ Bekering. Vanwege de coronapandemie konden geplande lunchconcerten geen doorgang vinden, maar op Nationale Orgeldag 2020, zaterdag 12 september aanstaande, is het zover, zij het in afgeslankte vorm: een beperkt aantal plaatsen is beschikbaar (70-75).

Vier organisten die met recht vrienden van het Leeflang-orgel genoemd mogen worden zullen solistisch én samen een gevarieerd concert geven waarbij ook andere instrumenten weerklinken.

Wouter Blacquière (o.m. 40 jaar organist van de Paradijskerk in Rotterdam) en Stephen Rothman (o.m. componist, organist en koorleider in Krimpen) studeren wekelijks op ons orgel; Jan van der Zee en Ger Lugtenberg bespelen het orgel regelmatig tijdens kerkelijke vieringen.

Het concert begint om 14:00 uur en duurt circa vijf kwartier. Toegang is gratis; uw vrijwillige bijdrage na afloop is welkom. Locatie: Merellaan 352, Capelle aan den IJssel. Aanmelding verplicht.