Orgelmarathon tijdens Nationale Orgeldag

2e orgelmarathon met acht Capelse organisten

Capelle telt vele kerkgebouwen, dus ook veel organisten. Genoeg om - net als in 2018 - een orgelmarathon te organiseren op Nationale Orgeldag, zaterdag 14 september, tijdens het Open Monumentenweekend 2019.

Acht organisten uit evenzovele Capelse kerken doen mee met dit concert op het fraaie Leeflang-orgel in de RK Pauluskerk. Iedere organist speelt 10-12 minuten orgelmuziek naar eigen keuze: van Bach tot beat. Deelnemen - en luisteren - is het belangrijkste, er is geen jurering. Het belooft opnieuw een gevarieerd programma te worden!

De deelnemers zijn Rob van Esseveldt (Oosterkerk), August Heij (Ontmoetingskerk/Gereformeerd), Hans Joosse (Ontmoetingskerk/Hervormd), Ger Lugtenberg (Pauluskerk), Rien Noordhuis (Hoeksteen), Thomas Offereins (Voorhof), Bas Star (Schenkelkerk) en Jan Vermeulen (Nieuwe Westerkerk, Schenkelkerk).

Inloop vanaf 13:30 uur. Aanvang concert 14:00 uur, verwacht einde 15:30 uur. Drankje na. Toegang is vrij, deurcollecte na afloop. Adres: St. Paulus’ Bekering, Merellaan 352, 2903 GM, Capelle aan den IJssel. Vrij parkeren.