Oudejaarsconference met Rob Favier

In 2013 was Favier de eerste artiest die een christelijke oudejaarsconference verzorgde met de titel ‘Zo waarlijk helpe ik God Almachtig‘ De show werd uitgezonden door Family7 en vele malen herhaald. De succesformule werd door verschillende christelijke artiesten opgepikt en Favier zelf staat sinds die tijd jaarlijks op het podium met een eigen oudejaarsconference. Dit jaar op verschillende plaatsen in het land waaronder op 30 december a.s. om 20:00 uur in de Goede Herderkerk aan Seringstraat 1 in Ridderkerk.

Favier is van jongs af aan opgegroeid met muziek. Hij trok op zijn achttiende al door Europa met een fulltime band. Hierna begon hij aan de studie theologie die hij met succes afrondde. Inmiddels is hij vele jaren actief als christelijk podiumartiest. Favier staat bekend om zijn unieke en eigenzinnige manier van optreden: een mengeling van liedjes en verhalen, waarbij hij zijn publiek op humoristische wijze confronteert met zijn kijk op God, zichzelf en de mensen om hem heen.

Faviers muziekstijl laat zich niet gemakkelijk omschrijven. Het repertoire varieert van pop tot luisterliedjes tot cabaret of iets daar tussenin. Faviers – uitsluitend Nederlandse – teksten worden geprezen om hun poëtische zeggingskracht en taalkundige spitsvondigheid. Humor, warmte en vooral kwetsbaarheid zijn terugkerende thema’s in zijn werk. In 2013 verscheen zijn zesde album - Zo Groen Als Gras -. Deze plaat werd genomineerd voor de Zilveren Duif Award 2013 in de categorie "beste album". Zijn nieuwe album verschijnt in 2019.
Naast het schrijven van zijn eigen repertoire, werkt Rob Favier in opdracht. Zo heeft hij geschreven voor de NCRV, de EO en de IKON en heeft hij diverse liederen uit het Engels vertaald, onder meer van Tom Parker, Ingemar Olsson en Steven Curtis Chapman. Daarnaast zet hij zich als tekstschrijver regelmatig in voor andere artiesten en heeft hij diverse koorliederen geschreven.