Pinksternoveen

Voor de Pinksternoveen 2020 van 21 t-m 30 mei heeft men gekozen voor het thema: Eén door de Geest. Die Geest die het mogelijk maakt iets van gemeenschap te beleven. Die in ons een kracht kan ontwikkelen, die ons de ogen opent voor de mogelijkheden van ons mens-zijn. Gods Geest mag ons volledig doordringen en onze innerlijke verdeeldheid helen. Ons één laten worden met God, met onszelf en met onze medemensen.

Pinksteren aan de ene kant het feest van ieders persoonlijke individualiteit, we worden begeesterd (de vlam op het hoofd en in het hart, ieder wordt aangesproken in de eigen taal) en aan de andere kant het feest van de gemeenschap in de sfeer van de Heilige Geest. Een gemeenschap die gevormd wordt door mensen met verschillende mogelijkheden en talenten, ieder even belangrijk, ieder even onmisbaar, zoals de verschillende ledematen één lichaam vormen. Ieder afzonderlijk deel, dienstbaar aan het geheel.

De Roomse gemeenschap in Gouda wil u allen van harte uitnodigen deel te nemen aan deze noveen. Om samen met ons, net als de volgelingen van Jezus, tussen Hemelvaart en Pinksteren, biddend bijeen te zijn. Iedere avond in een andere kerk, in woord- en gebedsvieringen, waarin vrijwilligers uit de verschillende katholieke en protestantse geloofsgemeenschappen voorgaan. Zo willen zij zich voorbereiden op de komst van de beloofde Helper, de Heilige Geest, die wij verwachten op het Hoogfeest van Pinksteren.

De Pinksternoveen begint op vrijdag 22 mei in Aarlanderveen, waarna we ons in twee kringen door het Groene Hart verspreiden. Zaterdagavond 30 mei wordt de noveen feestelijk afgesloten met de Pinksterviering in de St. Bonifaciuskerk in Alphen aan den Rijn.

U bent van harte welkom om één of meerdere avonden met hen mee te trekken. U zult verrast worden door de diversiteit en de creativiteit waarmee de vieringen tot stand zijn gekomen. Na afloop van iedere viering is er ook gelegenheid om elkaar persoonlijk te ontmoeten en om na te praten bij een kopje koffie of thee.

H.H. Petrus en Paulus, Noordeinde 26 Aarlanderveen, Aanvang 9.30 uur