Première Oratorium ‘Op weg naar het Licht’ door Vox Jubilans

Op Tweede Kerstdag gaat het kerstoratorium ‘Op weg naar het Licht’ in première. Deze zal plaatsvinden in concertgebouw De Doelen in Rotterdam. Het kerstoratorium is geschreven door Hans de Ruiter en op muziek gezet door Johan Bredewout. De première van dit prachtige oratorium wordt uitgevoerd door de Hervormde Gemengde Zangvereniging “Vox Jubilans”.

Voor de pauze is er een gevarieerd programma van bekende en klassieke kerstliederen zoals Stille nacht in een bewerking van André van Vliet, Kind dat God ons gaf van Pieter Stolk, Nativity carol van John Rutter, Child of the Star Adoration van Camp Kirkland en Lift up your heads, o ye gates van G.F. Händel.

Verdere medewerkenden aan dit concert zijn Margreet Rietveld - sopraan, Marjolein de Wit - fluit, Anja van der Maten - hobo, Antoine Jansen - fagot, Arjan en Edith Post - trompet, Jaap Klootwijk - pauken, Marcel van de Ketterij - orgel, Johan Bredewout - vleugel, Ensemble Jochanan – strijkerskwintet en ds. M. Messemaker – spreker. André van Vliet heeft de algehele leiding.

Het concert begint om 10.30 uur en vanaf 10.00 uur is de concertzaal open. De kosten zijn € 25,- voor de eerste rang en € 17,50 voor de tweede rang. Kinderen tot en met 12 jaar betalen € 10. In de prijs is inbegrepen het programmaboekje met volledige teksten, een consumptie voorafgaand aan het concert en in de pauze.

Kaarten zijn te bestellen via www.dedoelen.nl of 010 – 217 17 17. Lees voor meer informatie www.voxjubilans.nl/doelenconcert-2019.