Proeven in de Waddinxveense kerken

Op zaterdag 21 september en zondag 22 september organiseren de gezamenlijke Waddinxveense kerken deze “kennismaking met de kerken” onder de naam “PROEF!” De plaats van handeling voor dit evenement op zaterdag 21 september zal het eiland in de wijk Triangel zijn. Het primair doel is de bewoners van de wijk Triangel kennis te laten maken met de kerken, natuurlijk is iedereen van daarbuiten even welkom.

Met elkaar willen de kerken een sfeer neerzetten waarbij de kerken hun relevantie laten zien voor de hele maatschappij zowel op bezinning als op maatschappelijk belang. Niet om op te dringen, maar om nieuwsgierig te maken.

Het belooft een prachtige dag te worden met heel veel leuke activiteiten. Het zou mooi zijn als we naast de bewoners van de wijk Triangel ook veel inwoners van Waddinxveen kunnen bereiken die wat “verder van de kerk” af staan.

Er is een groot scala aan activiteiten zoals: Foodtrucks, schminken, knutselen, kinderspelen, sport en spel.

• Er is heel veel te zien; Goede doelen die zich presenteren op allerlei gebieden.
  • Er is veel te praten en te luisteren; Livemuziek, een gospelkoor, speakerscorner, discussietent en een stille tent.
  • Er is aandacht voor een gezonde leefstijl; eten en drinken, klimaat en energie, globale voetafdruk, enz.
  • Ook is er aandacht voor plaatselijke activiteiten; Voedselbank, Hulp In Praktijk, de Zonnebloem, vluchtelingenwerk Waddinxveen, enz.

Als mensen meer dan nieuwsgierig geworden zijn dan is men welkom in een van de diensten van de gezamenlijke kerken op zondag 22 september. Dan zal al in alle deelnemende kerken aandacht zijn voor gasten die naar aanleiding van dit evenement de kerkdienst bezoeken.