Protestants Nieuwerkerk start nieuwe seizoen met een Startweekendbarbecue

Een barbecue met het startweekend hebben ze al vaker gedaan. De laatste keer in 2016 op het plein voor het Ontmoetingscentrum in Nieuwerkerk a/d IJssel. Dit keer doen ze het op de parkeerplaats achter de Ringvaartkerk. “We willen graag 'omzien naar de buurt', dus de buurtbewoners krijgen ook een uitnodiging. Verder zijn natuurlijk alle gemeenteleden op 7 september vanaf 17.00 uur welkom om na de vakantie samen een ‘vorkje te prikken’ en een glas te heffen op het nieuwe seizoen.”

Niet alleen de locatie is nieuw, ook het assortiment. Men wil nadrukkelijk ook andere geroosterde dingen op de barbecue dan alleen hamburgers en saté. Ze steken rond 17.30 de barbecues aan zodat ervan af 18.00 uur wat te eten is. Daarnaast organiseren ze voor de kinderen een apart programma. Net als voorgaande jaren doen we een oproep aan alle barbecue‐masters om met de eigen barbecue mee te doen. Ook een oproep aan saladekoks om iets lekkers klaar te maken en/of een toetje te verzorgen voor het ongeëvenaarde 'protestantse toetjesbuffet' na afloop in de kerk.