Scheppingswandeling

Paus Franciscus besloot in de zomer van 2015 elke eerste dag van de maand september voortaan voor de gehele Katholieke Kerk te bestemmen tot speciale gebedsdag voor het milieu. Met deze gebedsdag sluit de Kerk aan bij de ‘Dag van gebed voor de schepping’ die de Orthodoxe Kerk viert op 1 september en de ‘scheppingsperiode’ (1 september tot 4 oktober) waartoe de Wereldraad van Kerken in 1997 opriep. De Wereldgebedsdag voor de Schepping is een moment waarop de kerk ons vraagt het wonder te overwegen van de schepping en na te denken over hoe wij de schepping zo goed mogelijk kunnen ‘beheren en bewaren’.

Evenals vorige jaren organiseert de duurzaamheidsbeweging van de St. Christoffelparochie op zaterdag 29 augustus een meditatieve wandeling voor de schepping. Op verschillende plekken zullen we stilhouden om te luisteren naar verhalen over zorg voor de schepping, om te bidden en te reflecteren op dit onderwerp.

Aanmelden bij Dick Biesta of bij Annie Fok: dick.biesta@casema.nl of anniefok@12move.nl