Scholenkerkdienst Zevenhuizen

Volgende week, zondag 25 september, is er na 3 jaar gelukkig weer een schoolkerkdienst! Een mooie samenwerking tussen de Gereformeerde ontmoetingskerk, de hervormde kerk en Christelijke basisschool ‘de Eendragt’ uit Zevenhuizen. “We zijn blij en dankbaar om dit met elkaar in de kerk te kunnen vieren. Dit jaar denken we na over het thema: ‘Samen delen!’ In de dienst wordt stil gestaan  bij het verhaal van de wonderlijke spijziging.”

In beide kerken volgen we dezelfde liturgie, de diensten beginnen om 10.00u. Om een goede verdeling over de kerken te krijgen, vragen ze de mensen van wie de achternaam begint met R t/m Z naar de Gereformeerde Ontmoetingskerk te gaan en de mensen van wie de achternaam begint met A t/m P naar de Hervormde Dorpskerk. Voor de kinderen tot 4 jaar is er oppas in beide kerken aanwezig.

In de schoolkerkdienst wordt gecollecteerd voor de speelgoedbank Rotterdam. Een organisatie die zich inzet voor kinderen, van wie hun ouders gebruik moeten maken van de voedselbank, en waar dus vaak ook geen geld is om speelgoed te kopen. Of bijvoorbeeld een cadeau voor een verjaardag of andere gelegenheid. Om deze stichting niet alleen met geld te ondersteunen, maar ook praktisch, vragen zij u/jou om thuis in de kast of lades te kijken of u soms nog speelgoed, een spel of puzzel over heeft. Uiteraard compleet, schoon en in goede staat! U kunt dit speelgoed, tijdens de collecte, voor in de kerk op een tafel leggen. Op deze manier kunnen wij op verschillende manieren delen met onze naasten!

Na afloop van de dienst is iedereen uitgenodigd voor koffie, thee en limonade op het plein van basisschool ‘De Eendragt’ (bij slecht weer binnen in de school). Uiteraard zijn ook de kinderen, die niet op de Eendragt zitten, van harte uitgenodigd voor deze feestelijke dienst. Van harte welkom iedereen. In de schoolkerkdienst van 25 septemberochtend zal niet ds. E van den Ham voorgaan maar in zijn plaats Esther van Schie uit Gouda.