Scratchdag ‘Christoffelmis’

De composities van de Engelse componist John Rutter zijn al jaren populair. Zijn stijl is romantiserend, welluidend en met fraaie, verrassende akkoordwisselingen. Dit was reden voor de redactie van het Gregoriusblad om een componist te benaderen met de vraag om een praktisch bruikbare mis te schrijven op Nederlandse tekst die is geïnspireerd op de stijl van John Rutter. Een mis voor SATB met orgelbegeleiding die niet te moeilijk is en niet te hoog voor de sopranen.

Dit werd de Christoffelmis. Deze nieuwe Nederlandstalige mis is gecomponeerd door Aart de Kort. De Christoffelmis werd gepubliceerd in de muziekbijlage bij het Gregoriusblad van september 2019.

Op zaterdag 18 januari wordt de Christoffelmis gezamenlijk ingestudeerd tijdens de diocesane studiedag van de Diocesane Instelling voor Liturgische Muziek St.-Gregorius, Bisdom Rotterdam. Het instuderen gebeurt samen met de Kathedrale Laurentius & Elisabeth Cantorij o.l.v. Marc Schaap en componist Aart de Kort aan het orgel.

De studiedag (10.00-14.00 uur) vindt plaats in de kerk St. Paulus Bekering in Capelle a/d IJssel. Kosten voor de studiedag zijn € 10,- inclusief lunch, koffie/thee en koorpartituur, te betalen bij aanvang van de studiedag.

Aanmelden kan tot 13 januari via m.schaap@bisdomrotterdam.nl.