Sfeervol concert bij kaarslicht in Moordrecht

Voorverkoop gestart voor een sfeervol concert bij kaarslicht in Moordrecht
Moordrecht - Ook dit jaar hoopt organisator Eelco Slingerland uit Moordrecht van Flying Eagle Concert weer een mooi en sfeervol concert te organiseren. Inmiddels de 7e editie Flying Eagle Concert waar muzikale talenten elkaar ontmoeten. Netto opbrengst zal zijn voor een tweetal goede doelen in de gemeente Zuidplas. Van de opbrengst gaat de helft naar Boodschappenkast Zuidplas en andere deel naar Hospice Elim in Moerkapelle. Het concert zal plaatsvinden op zaterdag 18 november 2023 om 20:00 uur.

Nieuwe musici
De bekende musici André van Vliet, onder andere dirigent van het bekende koor uit Waddinxveen Vox Jubilans, hoopt dit jaar voor de zevende keer mee te werken bij Flying Eagle Concert. Hij hoopt dit jaar het concertorgel te bespelen die geleverd zal worden door Stolk orgels uit Nieuwerkerk aan den IJssel. Jaap Klootwijk, die ook in 2022 meespeelde, hoopt ook weer aanwezig te zijn. Hij zal de percussie bespelen. Nieuw dit jaar zijn de fluitiste Marjolein de Wit en Laura van der Stoep viool. Deze laatste speelde afgelopen dodenherdenking mee in de Nieuwe Kerk van Amsterdam. Vier muzikale talenten die weer een mooi en afwisselend programma ten gehore brengen.  Muziek van klassiek tot film- en musicalmuziek.

Nieuw concertorgel
De firma Stolk orgels uit Nieuwerkerk aan den IJssel heeft een nieuw concertorgel laten bouwen bij Johannus orgel in Ede. Deze hopen zij in de week van het concert ter beschikking hebben en leveren die voor het 7e Flying Eagle Concert in Moordrecht. Een nieuw orgel met extra mogelijkheden voor de organist. Maar ook het geluid zal aan de nieuwste mogelijkheden voldoen. U kunt als inwoner van Zuidplas  voor het eerst kennis mee maken tijdens het concert in Moordrecht. U heeft dus een primeur om dit orgel voor het eerst te horen.

Concert bij kaarslicht
Halverwege de avond is er een pauze waar u gratis een bak koffie of thee kunt drinken. De firma Noorlander uit Moordrecht hoopt voor de bezoekers een heerlijke oliebol te bakken die dag. Het concert zelf zal het koorgedeelte mooi uitverlicht worden en zullen de kroonluchters in de kerk weer branden. De bezoekers kunnen op een sfeervolle kerk genieten van mooie muziek.

Opbrengst voor Boodschappenkast en Hospice Elim
Ook dit jaar zal de netto opbrengst van het concert ten bate zijn voor een tweetal goede doelen binnen de gemeente Zuidplas. Bij de uitgang van de kerk zal er een collecte worden gehouden wat volledig ten goede komt van beide stichtingen. Als u tot uiterlijk 17 november 2023 uw kaarten online reserveert, kunt u ook oliebollen bestellen. Elf oliebollen voor een tientje per zak. De opbrengst van de verkoop komt ook ten goede van beide sitchtingen.

Online kaarten reserveren is met korting € 15,00 volwassenen en kinderen tot en met 12 jaar € 7,00. Aan de deur zijn de kaarten € 18 en € 8,00. Kaarten en de oliebollen zijn te bestellen via www.flyingeagle.nl/bestel-tickets