Sietze de Vries Improvisaties

De in Gouda geboren organist Sietze de Vries is een graag geziene gast in de Sint-Jan. De Vries is internationaal werkzaam als concertorganist en kerkmusicus. Tijdens en na zijn opleiding won hij een vijftiental prijzen bij orgelconcoursen. Hij concerteert, doceert en jureert in vele Europese landen, maar ook in de Verenigde Staten, Canada, Rusland, Zuid-Afrika en Australië. Als docent is hij verbonden aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen en hij is organist van de Martinikerk te Groningen.

Hij werkt graag met jong talent en begeleidt enkele jongerenkoren in Kampen en Roden. Als redacteur orgelbouw is Sietze de Vries werkzaam voor vakblad ‘Het Orgel’. Op het concertprogramma staan twee improvisaties: één op het Leeflang-koororgel en één op het Moreau-orgel. Daarnaast klinkt op het koororgel een suite van Praetorius en op het hooforgel werk van Johann Sebastian Bach, waaronder een bewerking van een concerto voor clavecimbel, strijkers en basso continuo van Bernard Winsemius.