Spaanse contrabassiste op Marktconcert Open Hof

Op woensdagmorgen 9 juni is het volgende Marktconcert in Open Hof. Voor het eerst met medewerking van een soliste op de contrabas! Dat is Ana Magán Lopez. Zij is Spaanse, studeerde contrabas aan het Conservatorium van Madrid en is nu werkzaam in Nederland.

Zij speelt samen met Willem Blonk twee werken uit de barok: sonates van Benedetto Marcell en Henry Eccles. Verder het intrigerende werk Affirmations van de in 1945 geboren Amerikaan Sy Brandon. Willem Blonk brengt aan de vleugel het voorjaar tot klinken met de Koekoek van Daquin en speelt een spetterend Spaans stuk op de trompet van het orgel.

Het concert is te beleven via KerkTV-Open Hof  (https://kerkdienstgemist.nl/stations/517) maar wellicht ook voor het eerst dit jaar weer live. Houdt u daarvoor de berichtgeving op de website van Open Hof in de gaten. De tijd: 11.00 uur.

Het concert wordt mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Cultuur Concreet.