Stilte-en gebedsuren Nesseklooster

Elke 1e zondagavond van de maand organiseert de Kerk in Nesselande (KiN) een gebedsbijeenkomst in het Nesseklooster. ‘Kalmte’ is het thema van het eerstvolgende stilte-uur op zondagavond 2 februari a.s.

Mirjam van der Vegt (schrijfster, spreekster, stiltetrainer) schrijft over hoe je vanuit innerlijke rust/kalmte kunt zijn als een zich steeds steviger wortelende boom, die stormen en droogte kan verdragen. Zij stelt in een rondzendmail de vraag: ‘Wil jij de wereld besmetten met haast of met kalmte?’ Nadenken over wat de Bijbel ons te zeggen heeft over kalmte. Hoe brengt God ons tot kalmte? Kunnen wij rust vinden bij God? Zijn wij voor anderen een baken van rust of slepen we mensen mee in onze haast? Gaan we aan onszelf of de ander voorbij? God schenkt ons ware rust. Hij brengt kalmte in de stormen die het leven soms te verduren geeft, of in de druk die wijzelf of anderen ons opleggen.

Een rustige kalme moed, daar mogen we om bidden. In het stilte-uur slaan we de Bijbel erop na en overdenken we in stille momenten Gods woorden. Elke eerste zondagavond van de maand is er afwisselend een gebedsuur- stilteuur: zondag 1 maart gebedsuur, 3 mei gebedsuur, 7 juni stilte-uur, 5 juli gebedsuur. Wees welkom, jong en ouder! Vanaf 19.15 uur, aanvang 19.30 in de kerkzaal in De Knoop in Nesselande.

Informatie kunt u opvragen via een email naar  nesseklooster@kerkinnesselande.nl