Taizé-viering in De Ringvaartkerk met jongerenkoor Anthem

De volgende Taizé-viering is op 25 februari om 17.00 uur in De Ringvaartkerk. Het thema van deze viering is: “Vertrouwen op Gods waarheid” Rust, bezinning en diverse bekende Taizé-liederen, in gang gezet en ondersteunt door het jongerenkoor Anthem, wisselen elkaar af in deze viering.

De vieringen van Taizé hebben een eigen sfeer, liturgie en liederen, die wereldwijd veel mensen aanspreekt. De liederen zijn eenvoudig, in allerlei verschillende talen. Doordat deze liederen kort zijn en vaak herhaald worden, krijgt dit zingen een meditatief karakter. De intieme sfeer wordt benadrukt door de kleur oranje en veel kaarsen. De speciale liederen, Bijbelteksten, gebeden en vragen om over na te denken in stilte zijn belangrijke elementen in de viering. Even uit de hectiek van alledag tot rust komen, in de stilte op zoek naar God.