Taizé-viering in de sfeer van Palmpasen

Op zondag middag, 28 maart is er om 17.00 in De Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel, een Taizé-viering en als je aan Taizé denkt, denk je aan met elkaar zingen van liederen met korte, kernachtige tekst, vele malen herhalend, zodat het meditatief zingen wordt. Maar met elkaar zingen mag op dit moment nog steeds niet. De werkgroep die deze vieringen voorbereidt en uitvoert, wilde toch weer, na lange tijd , een Taizé-viering en heeft besloten om de liederen te laten klinken vanuit Taizé zelf.

Anders dan anders, maar de liturgie, afwisselend met teksten, gebeden en stilte is vertrouwd. Omdat het op 28 maart Palmpasen is, is dat ook de sfeer van deze viering. U kunt deze viering rechtstreeks, of op een ander moment,  meevieren via de streaming vanuit de Ringvaartkerk: www.ringvaartkerk.nl, kerkdiensten live op internet.