Taizé-viering in de Sint Josephparochie

De volgende Taizé-viering is op zondagmiddag 24 november in de Josephkerk aan de Kerklaan in Nieuwerkerk a/d IJssel en deze begint om 17.00 uur.  Het thema is: “Ben jij verschillig?”

Taizé is een oecumenische en internationale kloostergemeenschap in de Franse Bourgogne, waar veel mensen vanuit heel Europa naar toe trekken voor ontmoeting, gesprek en geloofsbeleving. De vieringen van Taizé hebben een eigen sfeer van rust en bezinning door de liturgie en de liederen, die wereldwijd veel mensen aanspreekt. Ze hebben een meditatief karakter door zang, lezing, gebed en stilte. De liederen zijn eenvoudig, in allerlei verschillende talen. Doordat deze liederen kort zijn en vaak herhaald worden, krijgt dit zingen een meditatief karakter. Verder zijn gebed en stilte belangrijke elementen in de viering. Iedereen is van harte uitgenodigd!