Taizé-viering met jongerenkoor Anthem

Op 9 februari is er weer een Taizé-viering in de Nieuwerkerkse Ringvaartkerk. Aan deze viering verleent jongerenkoor Anthem haar medewerking. Het thema is: “Verbonden met heel de schepping”

Taizé is een oecumenische en internationale kloostergemeenschap in de Franse Bourgogne, waar vooral in de zomer veel jongeren vanuit heel Europa naar toe trekken voor ontmoeting, gesprek en geloofsbeleving. Tien jaar geleden was in Rotterdam “Taizé aan de Maas”, met een paar duizend jongeren uit heel Europa; ons dorp heeft daar ook in geparticipeerd met alle kerken en meer dan 100 jongeren geaccommodeerd.

De vieringen van Taizé hebben een eigen sfeer, liturgie en liederen, die wereldwijd veel mensen aanspreekt. Ze hebben een meditatief karakter door zang, lezing, gebed en stilte. De liederen zijn eenvoudig, in allerlei verschillende talen. Doordat deze liederen kort zijn en vaak herhaald worden, krijgt dit zingen een meditatief karakter. Verder zijn gebed en stilte belangrijke elementen in de viering.

Iedereen is van harte uitgenodigd!