Taizé-viering op 27 november in de Ringvaartkerk

De viering is op 27 november om 17.00 in de Ringvaartkerk en het thema is: “Jij en God – God en jij”. God komt naar je toe, maar ook jij moet naar God: het is een wederkerige relatie, net als de slinger van de klok. Als beide kanten in evenwicht zijn, dan werkt de klok op tijd. Rust, bezinning en diverse bekende Taizé-liederen, ondersteunt door een tweetal muzikanten wisselen elkaar af in deze viering.

De vieringen van Taizé hebben een eigen sfeer, liturgie en liederen, die wereldwijd veel mensen aanspreekt. De liederen zijn eenvoudig, in allerlei verschillende talen. Doordat deze liederen kort zijn en vaak herhaald worden, krijgt dit zingen een meditatief karakter. Verder zijn gebed en stilte belangrijke elementen in de viering. De intieme sfeer wordt benadrukt door de kleur oranje en veel kaarsen. Na alle beperkende maatregelen van de afgelopen tijd vanwege corona ziet de organisatoren uit naar een “echte” Taizé-viering waarbij iedereen van harte is uitgenodigd.