The Crucifixion

Zaterdag 25 maart a.s. zal het Christelijk Gemengd Koor Hosanna The Crucifixion van John Stainer en delen uit The Passion of Christ van Arthur Somervell uitvoeren in de H.-Josephkerk, Aalberseplein 2 te Gouda. Daarnaast wordt medewerking verleend door Arco Mandemaker, tenor; Robert-Jan Agricola, bas/bariton, Aarnoud de Groen, orgel.
De muzikale leiding is in handen van André Vis, dirigent van Hosanna. The Crucifixion is een engelstalige Passion van John Stainer. Het stuk heeft hij in 1887  geschreven voor tenor en bas solo, gemengd koor en orgel.

The Crucifixion vertelt over de feitelijke kruisiging en over de twee misdadigers die gelijktijdig met Jezus gekruisigd werden.
The Passion of Christ van Arthur Somervell is een vergeten werk uit 1914 en werd voor het eerst in Nederland in 2011 uitgevoerd. Het is zeldzaam mooie muziek en een prachtig alternatief voor de bekende passieconcerten.

Het concert begint om 15.00 uur. Toegangsprijs is € 15,00 . Voorverkoop € 12,50. Kinderen t/m 12 jaar gratis. De kerk is rolstoeltoegankelijk. Gratis parkeergelegenheid. De kaarten zijn verkrijgbaar via e-mail: hosannagouda@gmail.com of telefonisch 0182 785878 / 06 105 48 500 en bij Boekhandel Smit, Korte Tiendeweg 19 te Gouda. Zie www.hosannagouda.nl voor meer informatie.