Thema-avond 'Als kanker je gezin treft'

In samenwerking met Patio (Erasmus MC) organiseert Camino een informatieavond met als thema: 'Als kanker je gezin treft'.

De diagnose kanker heeft vaak een grote impact op het hele gezin. Niet alleen qua emoties, het kunnen ook heel praktische zaken zijn. Vanaf dat moment verloopt het leven anders. Kinderen zijn erg veerkrachtig, maar toch kan het gebeuren dat het gedrag van je kind verandert. Dat is heel normaal, net als het ervaren van emoties. Je hoeft je niet direct zorgen te maken. Ze horen bij het verwerken van de nieuwe situatie.

Wat helpend kan zijn is kinderen op een passende manier bij het proces betrekken. Soms is het lastig om het onderwerp, maar ook de gevoelens en emoties te bespreken. Tijdens de thema-avond gaan we hier verder op in en gaan we ook met elkaar in gesprek.

Spreker
Spreker op deze thema-avond is Jannet den Dekker. Zij werkt sinds 2019 als ondersteuningsconsulent bij Patio, (patiëntinformatiecentrum oncologie) van het Erasmus MC Kankerinstituut. Vóór haar werk bij Patio heeft zij een aantal jaar gewerkt bij stichting OOK (Optimale Ondersteuning bij Kanker) en daarvoor als maatschappelijk werker in een revalidatiecentrum, afdeling oncologie.

Voor wie?
Deze avond is met name bedoeld voor ouders en verzorgers, maar opa’s en oma’s zijn ook van harte welkom.

- Wanneer: woensdag 27 maart 2024
- Waar: Centrum Camino, Schoolstraat 11, 2912 CP Nieuwerkerk a/d IJssel
- Aanvang: inloop vanaf 19.30u, start programma 20.00u en einde 22.00u

Aanmelden: je kunt je aanmelden voor deze avond via themaavond@centrumcamino.nl. Je ontvangt een bevestiging van inschrijving