Toch een Avondgebed in de veertigdagentijd

Het is gebruikelijk dat er op de woensdagavonden in de veertigdagentijd avondgebeden zijn in de Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel. Dit jaar gaan deze vanwege de COVID-maatregelen, net als veel andere dingen, niet door. De werkgroep die deze avondgebeden voorbereidt en uitvoert heeft gemeend dat er in deze tijd toch zeker één avondgebed gehouden moet kunnen worden, hetgeen op woensdag 17 maart inderdaad mogelijk is.

“Nu er uitzicht is op een uitweg uit de pandemie, maar ook met het zicht op Pasen mogen we, als hoopvolle christenen, uitzien naar een betere toekomst. Maar wat kunnen wij doen om die hoopvolle en betere toekomst te bewerkstelligen? Wat is onze rol in Gods toekomst?”

Avondgebeden volgen een vaste liturgie, gebaseerd op de eeuwenoude getijdegebeden in de kloosters, maar hebben een verrassend frisse uitvoering. Het zijn korte, intieme en verstilde vieringen met een kernachtige boodschap. Dit avondgebed wordt gehouden in de Josephkerk en kan rechtstreeks beluisterd worden via internet (inloggen via de website van de Christoffelparochie)

Ook wordt dit avondgebed gefilmd, waardoor het mogelijk is om het later via www.GeloofInNieuwerkerk.nu  met beeld te beleven. Het is een vervolg op het avondgebed van december 2020 wat toen als thema had: Gods trouw in moeilijke omstandigheden (avondgebed-toegespitst-op-deze-corona-tijd-video). Het thema voor dit avondgebed is: Vertrouwen in God en Zijn toekomst. Gegevens: woensdag 17 maart, Josephkerk, aanvangstijdstip 19.45,