Trumpets of the Lord in Nieuwerkerk a/d IJssel

Op zondag 13 oktober zal het koor “Trumpets of the Lord” haar medewerking verlenen aan de Open Deur Dienst in de Ringvaartkerk aan de Ringvaartlaan 16 in Nieuwerkerk aan den IJssel.

Dirigent van het eerste uur is Rob van Dijk. Zonder zijn bezielende leiding zouden de Trumpets niet die hechte club zijn, die ze nu vormen. Eén van zijn grootste verdiensten is ook, dat hij koorleden het gevoel bij kan brengen dat nodig is om een gezongen nummer meer te laten zijn dan een melodie met tekst. Een prachtig samenspel dus tussen dirigent en koorleden.

Het grootste deel van het repertoire bestaat uit gospels en negrospirituals maar tijdens de laatste jaren zijn ook bijvoorbeeld verschillende mooie medleys ingestudeerd en musicals uitgevoerd. De stijl van het koor varieert nog steeds van "gedragen" tot "swingend".

In deze dienst zal Wout van Herwijnen, predikant uit Zwijndrecht voorgaan

Organist: Rob van Dijk.

Aanvang 17.00 uur. De samenzang begint 10 minuten voor aanvang.