Voedselbankactie Diaconaal Maatschappelijk overl Nieuwerkerk

Zoals ieder najaar wordt er in de Nieuwerkerkse Ringvaartkerk, in samenwerking met de verschillende kerkgenootschappen van Nieuwerkerk aan den IJssel, een inzamelingsactie voor de Voedselbank gehouden. Deze zal plaatsvinden op vrijdag 3 en zaterdag 4 november 2023. Locatie: Ringvaartkerk, Ringvaartlaan 16.

Daar zullen de diakenen van 10.00 tot 12.00 uur weer klaar staan om uw levensmiddelen en andere producten in ontvangst te nemen. Daarna worden deze verdeeld in pakketten en overgedragen aan de lokale Voedselbank. U heeft in de media kunnen lezen en op televisie kunnen horen en zien hoeveel mensen nog steeds onder de armoedegrens leven en heel veel moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. "We hopen dat u ook dit jaar in grote getale zal komen, zodat we weer vele dozen kunnen vullen. In verband met de Warenwet kunnen producten die over de datum zijn niet meer worden gebruikt."

Wat is er onder meer hard nodig?
Limonadesiroop; Vlees in blik ( zoals corned beef, goulash); Groenten in blik; Aardappelpuree in poedervorm; Kleine pakjes drinken voor kinderen; Ongezouten noten; Lang houdbare melk;

Maar ook:
Wasmiddel poeder of vloeibaar voor gekleurde was; Pampers/luiers maat 5 en 6; Afwasmiddel; Vloeibare gel om handen te wassen; Douchegel; Tandpasta en tandenborstels voor volwassenen; Diverse soorten maandverband; Toiletreiniger. Men ziet u graag op 3 en 4 november! Mensen die willen helpen zijn ook welkom. We doen het samen.