Voor wie steek jij een kaarsje aan?

Elk jaar is er op 2 november landelijk aandacht voor het gedenken van overledenen. Sinds de 10 de eeuw wordt deze dag binnen de katholieke kerk gevierd. Al geruime tijd is dit niet meer een exclusief katholieke feestdag  maar gedenken ook niet katholieke mensen op deze dag hun overleden geliefden. Veel mensen zetten bloemen op graven maar wij ervaren ook veel behoefte aan gedenken door het aansteken van een kaarsje op een rustige plek.

Op 2 november zal daarom de Ringvaartkerk, Ringvaartlaan 16 Nieuwerkerk ad IJssel van 19:30 tot 21:00 uur geopend zijn. Iedereen heeft dan de gelegenheid een kaarsje aan te steken in de zaal waar ingetogen muziek zal klinken. Ook is er gelegenheid een kopje koffie te drinken of een gesprekje te hebben.

Iedereen van harte welkom in De Ringvaartkerk,

Voor vragen of meer informatie kunt u mailen met Annelies Legters via avhl@xs4all.nl