Vrijdagavond film ‘Green Book’

Vanaf november 2019 presenteert de Protestantse kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel in het winterseizoen weer vier aansprekende films die passen bij ons jaarthema en aanleiding geven tot overdenking of discussie. De toegang is gratis voor iedereen. Nodig dus zonder schroom uw buurman/vrouw uit! De voorstelling begint steeds om 20.00 uur (met uitzondering van de jeugdfilm die om 19.30 uur begint!).

Uitsmijter Tony Lip heeft een nieuwe klus: hij begeleidt een trotse, zwarte pianist bij zijn tournee door het zuiden van Amerika en ontdekt tijdens de reis hoe zwarte mensen worden behandeld in het zuiden van Amerika tijdens de jaren zestig. De krachtpatser van Italiaanse herkomst raakt ondanks zijn vooroordelen bevriend met de intellectuele, kunstzinnige pianist Don Shirley. ‘Green Book’ is volgens de recensies ‘een hartverwarmende feelgoodfilm, die speelt met clichés over Italianen en Afro-Amerikanen’.

Voor de aanwezigen is het ‘omzien’ naar een periode vol racisme en de vraag welke sporen ervan in onze samenleving zijn overgeble­ven.

Vrijdagavond 14 februari 2020 in de Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel.