AFGELAST Vrijdagavond film ‘Hugo’

Vanaf november 2019 presenteert de Protestantse kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel in het winterseizoen weer vier aansprekende films die passen bij hun jaarthema en aanleiding geven tot overdenking of discussie. De toegang is gratis voor iedereen. De film Hugo is een familiefilm voor alle leeftijden vanaf 9 jaar. De voorstelling begint om 19.30 uur! Er is inloop met koffie, thee en limonade vanaf 19.00 uur.

In een Parijs treinstation anno 1930 verschuilt het weesjon­getje Hugo zich in de gangen, nissen en trappenhuizen. Hij onderhoudt in navolging van zijn overleden vader het klokkenmechaniek, al weet niemand dat. Tussen alle reizi­gersdrukte is Hugo druk met zijn eigen zoektocht: het vin­den van ontbrekende onderdelen om zijn 'automaton' tot leven te wekken, een mensachtig robotje dat een bood­schap van zijn vader bevat.

Er is nòg iemand die omziet naar het verleden om zich daarmee te verenigen: de geruï­neerde filmmaker Georges Méliès, die de cinema de wereld van droom en fantasie introk. ‘Hugo’ is een wervelende film voor jong en oud, gebaseerd op het kinderboek De uitvin­ding van Hugo Cabret van Brian Selznick, die naast het avonturenverhaal duidelijk maakt hoezeer de filmwereld een vormende invloed op mensen heeft.

Op vrijdag 13 maart 2020 om 19:30 uur in de Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel.