Vrijdagavond film ‘LE GRAND VOYAGE’

Vanaf november 2019 presenteert de Protestantse kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel in het winterseizoen weer vier aansprekende films die passen bij ons jaarthema en aanleiding geven tot overdenking of discussie. De toegang is gratis voor iedereen. Nodig dus zonder schroom uw buurman/vrouw uit! De voorstelling begint steeds om 20.00 uur (met uitzondering van de jeugdfilm die om 19.30 uur begint!).

De relatie tussen de jonge, moderne Reda en zijn bejaarde vader is stroef, maar toch rijdt hij met hem in een aftands autootje vanuit Frankrijk naar Mekka voor de traditionele bedevaart. Reda is een ongelovige, geïntegreerde Franse Marokkaan die botst met zijn gelovige vader, maar gedu­rende de reis komt daar langzaam verandering in.

De film spiegelt het jaarthema ‘omzien’ zowel in de vader-zoonre­latie als in de geestelijke bestemming van de reis: Wie ben ik en wat geloof ik? Door de vele toevallige ontmoetingen en fijnzinnige humor wordt deze ‘roadmovie’ geroemd als ‘een subtiele en vermakelijke productie’!