Vrijdagavondfilm 'The Source'

De vrouwen van een Arabisch bergdorp zijn het zat om dagelijks de bergen in te moeten om water te halen, terwijl de mannen maar een beetje in het café rondhangen. Ze besluiten hun echtgenoten tot andere gedachten te brengen: zolang de kerels niet wat actie gaan ondernemen om zelf water te halen of een waterleidingsysteem te bouwen, onthouden ze zich van seks. Door met elkaar op te trekken, weten ze verandering af te dwingen. ‘Ga mee’ is hier niet alleen een uitnodiging aan elkaar om in verzet te komen, maar ook een uitnodiging aan de mannen om gelijkwaardigheid in praktijk te brengen. Een vrijgevochten feministisch drama met een lach en een traan. Toegang gratis; wel een vrije gift na afloop in verband met de kosten.

Ringvaartkerk Nieuwerkerk a/d IJssel.