Wandelen voor de schepping

Paus Franciscus heeft gevraagd om van 1 september de Wereldgebedsdag voor het Behoud van de Schepping te maken en de maand september te beleven als een Tijd voor de Schepping, en dat tot aan de feestdag van de Heilige Franciscus van Assisi op 4 oktober.

Sinds 2018 organiseert de Duurzaamheidsbeweging van de Sint Christoffelparochie rond deze Wereldgebedsdag voor de Schepping, een Wandeling voor de Schepping. Vorig jaar moest deze, vanwege alle coronamaatregelen, afgelast worden. Maar dit jaar is er gelukkig weer meer mogelijk en daarom willen wij in stilte, in gebed en in gesprek met elkaar, stilstaan bij de Schepping en vooral bij onze eigen invloed daarop.

Ons thema is Ecospiritualiteit. Een spiritualiteit waarin de aarde, ons levend huis, recht wordt gedaan en leefbaar kan blijven. Een thema, in de nasleep van de coronapandemie, actueler dan ooit

Zaterdag 4 september is er een meditatieve wandeling van ongeveer 7 km naar en in het Kralingse Bos. We beginnen om 11.00 uur met een inleiding en gebed in de St Caeciliakerk, Zocherstraat 90 in Rotterdam. Daarna wandelen we in rustig tempo naar het bos. Onderweg staan we stil om te luisteren naar teksten over de schepping en om met elkaar  hierover van gedachten te wisselen.

We picknicken op een mooie, rustige plek in het bos. Voor drinken wordt gezorgd, maar, in het kader van de duurzaamheid, vragen wij de deelnemers hun eigen lunch mee te nemen.

Wij sluiten de wandeling, na terugkomst in de St Caeciliakerk, gezamenlijk af.

U kunt zich tot 3 september aanmelden op de intekenlijst in uw kerk of per e-mail: [email protected].