Week van gebed 2021

Kerken en werkgroepen kunnen beginnen met het voorbereiden van de lokale gebedsweek. Het materiaal is beschikbaar. Voor de liturgische commissies van lokale raden van kerken, gemeenten en parochies is het voorbereidingsboekje beschikbaar voor viering en gebed. Daarmee wordt hulp geboden bij het samenstellen en vormgeven van de viering op de eenheidszondag. In het voorbereidingsboekje vindt u een orde van dienst en het materiaal voor de acht dagen van gebed en bezinning.

Webshop
Naast het voorbereidingsboekje voor viering en gebed is er ook een gebedsboekje met alleen de acht dagen, posters in de formaten A2 en A4 en gebedskaartjes. Kijk in onze webshop om te bestellen. Bij € 25,00 en meer vult u een kortingscode (MKQV7DRY) in (de code staat ook in de winkelmand) en betaalt u geen verzendkosten.

Ook worden er materialen ontwikkeld voor kinderen en tieners om in de kerk en op scholen of thuis te gebruiken. Dat materiaal komt eveneens binnenkort beschikbaar.

Thema
#blijfinmijnliefde is het thema voor de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen in 2021. De jaarlijkse gebedsweek vindt plaats van 17 tot en met 24 januari. Centraal staat het bijbelgedeelte Johannes 15 vers 5-9: Blijf in mijn liefde en je zult veel vruchtdragen.

Zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap in Grandchamp, Zwitserland, die het materiaal hebben samengesteld, wijzen op de verbondenheid met Christus als bron van de vrucht van eenheid. Deze gemeenschap, die het materiaal van de gebedsweek dit keer voorbereidde, is al sinds haar ontstaan toegewijd aan eenheid en gebed.

Ga naar de webshop
Download het persbericht (pdf)