Week van gebed 2021

Van maandag 18 tot en met zondag 24 januari is weer de week van gebed. In alle kerken in Nieuwerkerk, maar ook wereldwijd wordt er gebeden. Dit jaar is het thema: 'Blijf in Mijn liefde en je zult veel vrucht dragen' (n.a.v. Joh. 15:5-9).

Het thema #blijfinmijnliefde is een oproep van Jezus Christus zelf uit het evangelie volgens Johannes. Zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap in Grandchamp, Zwitserland, wijzen op de verbondenheid met Christus als bron van de vrucht van eenheid. Deze gemeenschap, die het materiaal van de gebedsweek dit keer voorbereidde, is al sinds haar ontstaan toegewijd aan eenheid en gebed. “In een tijd van sociale afstand is de oproep van Jezus Christus, om in zijn liefde verbonden te blijven, verfrissend en bemoedigend. Door met hem verbonden te zijn en blijven, groeien we ook in eenheid met anderen,”

Maandag is er een bidstond in het Kruispunt
Dinsdag bij Effata (RK-kerk)
Woensdag in de Josephkerk
Donderdag in de Lichtkring
Vrijdag in de Oude Kerk
Zondag is de afsluitende gezamenlijke dienst in de Nieuw Kerk.

Alle avonden beginnen om 20.00 uur.

Zie ook het artikel:
thema-week-van-gebed-2021-blijfinmijnliefde