Werken aan vrede anno 2023

Zondag 17 september is het de eerste dag van de jaarlijkse Vredesweek georganiseerd door  Vredesorganisatie  PAX van de landelijke kerken. In dit kader organiseert de Interkerkelijke Werkgroep van Zevenhuizen op vrijdag 22 september een bijeenkomst met  Senior medewerker van PAX, Dion van den Berg, over hoe PAX aan de vrede werkt tegen de achtergrond van de vele conflicten in de wereld en wat wij kunnen doen in. PAX is werkzaam in o.a. de Balkan landen, Midden- Amerika, Palestina en Oekraïne en neemt deel aan belangrijke adviesorganen voor de Nederlandse overheid  en de VN,  o.a over het kernwapenbeleid en de inzet van AI bij moderne bewapening.

Er is ruime gelegenheid voor discussie na de presentatie door Dion van den Berg. De bijeenkomst op 22 september wordt gehouden in de Ontmoetingskerk, Dorpsstraat 106,  om 20.00u uur. Iedereen is welkom.