Aanstelling nieuwe priester Winfried Kuipers Sint Jan de Doper

Afgelopen week is gebleken dat het bisdom Rotterdam het initiatief heeft genomen het pastorale team van de Sint Jan de Doper parochie te versterken. Pastor W.T.M. Kuipers zal in augustus 2021 als priester werkzaam worden in de parochie van Sint Jan de Doper die het gebied Gouda, Bodegraven, Boskoop, Moordrecht, Reeuwijk en Waddinxveen bedient.

Pastor Kuipers is 63 jaar, geboren en getogen in Bodegraven en op dit moment pastoor in de parochie Christus Koning in Bleiswijk en omgeving. “Zijn benoeming hier moet mede gezien worden in het kader van ontwikkelingen binnen het bisdom waarbij – vanwege het teruglopende aantal priesters in het bisdom – een pastoraal team op termijn verantwoordelijk kan worden gemaakt voor de pastorale zorg in meerdere parochies. Wij hopen dat pastor Kuipers zich binnen onze parochie snel thuis zal gaan voelen.” Aldus Frank Marcus, vicevoorzitter van het parochie bestuur.

Bron: www.sintjandd.nl